Full Santa Tecla 30.03.14. 588

AGENDA DE LA SETMANA.

Diumenge 30:  19 Missa Familiar, Via Crucis amb els Portants del

                        SantCrist, en acabar Missa  20.

Dilluns 31: Misses 9:30, 20:15.

Dimarts 01: 18  Catequesi Primera Comunió i Confirmació, Despatx

                     Parroquial, Recollida de Roba i Aliments.

Dimecres 02:

    10:30 Càritas,     

   18 Catequesi Primera Comunió, Despatx  Parroquial,

   19 Hora Santa, Classe català,

   20:45 Curs Bíblic.

Dijous 03:  18 Despatx parroquial, 20:45 Responsables Cants i Orgue.

Divendres 04: Misses 9:30, 20:15, 19:30 Via Crucis.

Dissabte 05:  Despatx Rector hores convingudes,

                     16 Agrupament Escolta Estrella  del Mar.

Diumenge 06: 19 Missa  Familiar.


DIUMENGE QUART DE QUARESMA. Jn 9, 1-41.

30.03.14.

Al poble de la Biblia li era connatural expressar-se per mitjà de símbols.

Un dels més expressius és el de la llum. Sobretot en contrast amb la foscor.

En quan a símbol religiós no és mai una abstracció  teòrica. Llum és veritat, passió, bellesa. Vida plena d’amor. Sinceritat i transparència. Ànima i esperit atrets per Dalt.

El cec personifica  la gent senzilla. Descubreix a Jesús pas a pas. Segueix les seves indicacions. Accepta la seva Paraula. El confessa i adora.

Al seu voltant es mouen els indecisos, els que no es volen comprometre amb la veritat.

Somnio una opció missionera capaç de transformar-ho tot, per tal que els costums, els estils, els horaris, el llenguatge i tota estructura eclesial es converteixi en una via adequada per a la evangelització del món actual més que per a l’autopreservació.

La reforma de les estructures que exigeix la conversió pastoral només pot entendre’s en aquest sentit: procurar que totes elles es tornin més missioneres, que la pastoral ordinària en totes les instàncies sigui més expansiva i oberta, que col.loqui els agents pastorals en constant actitud de sortida i afavoreixi així la desposta positiva de tot aquells a qui Jesús convoca a la seva amistat. (Papa Francesc, La joia de l’Evangeli nº 27).

CRÒNICA DE LA PARRÒQUIA

ROBATORI AL DESPATX PARROQUIAL, DEPENDÈNCIES I CÀRITAS.

La nit del dimecres de cendra al dijous, van entrar lladres.  Saltant des del corredor del Centre Cívic van anar fent malbé portes. Tots els armaris i calaixos oberts

Resultat; 7 o 8 portes que s'han de reparar. També alguns centims que van trobar,  afortunadament poc.

 Indiscutiblement era algú que sabia el que feia.

MISSA FAMILIAR SANTA TECLA.

El diumenge 16 la Missa Familiar es va situar en el marc de la Catequesi celebrant les Festes d'hivern de la Parròquia.

El comentari dels infants de les dues imatges de la Santa que tenim al temple va ser molt interessant.


També le distribució, a tots els que ho van demanar,  de l'estampa de la foto de la imatge antiga de Santa Tecla.


Es van repartir de franc, als que ho volien, tretze volums del llibre Santa Tecla de Mn. Salvador Misser.


REUNIÓ DELS RESPONSABLES DE CÀRITAS PARROQUIAL.


El dimecres, dia 19 de març es van reunir  els responsables de Càritas parroquial en la reunió mensual reglamentària.

Es van revisar casos concrets i detalls concrets de la organització.


Aquest grup de Senyores també col.labora tradicionalment en la preparació del Monument del Dijous Sant.


CRIDA PER TENIR  NOUS PORTANTS DEL SANT CRIST.

A les Misses del cap de setmana 15-16 de març es van sol.licitar voluntaris per engrossir el Cos de Portants del Sant Crist de la Parròquia.


La veritat és que ha ha hagut una generosa resposta. Quatre persones es van oferir, i contentes.

Moltes gràcies.

Comentaris